۲۵۰-مورد-حمله-هدف‌مند-علیه-هزاره‌ها ثبت-شده-است

نماینده‌گان هزاره‌ در لندن به نماینده ویژه امریکا در امور زنان و حقوق بشر در افغانستان، گفته‌اند که آنان ۲۵۰ مورد حمله هدف‌مند علیه جامعه هزاره را طی دو دهه گذشته ثبت کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ رینا امیری، نماینده ویژه امریکا در امور زنان و حقوق بشر در افغانستان، روز سه‌شنبه، (۳۱ جوزا) در رشته توییتی نوشت که در جینوا با کمیشنر عالی حقوق بشر در مورد وضعیت زنان و دختران، هزاره‌ها، هندوها، سیک‌ها و غیرنظامیان در پنجشیر که هدف قرار می‌گیرند، صحبت کرده است.

به گفته او، با چند تن از نماینده‌گان هزاره‌ در لندن نیز دیدار کرده و افزوده است که آنان ۲۵۰ مورد حمله هدف‌مند علیه جامعه هزاره را طی دو دهه گذشته ثبت کرده‌اند.

به گفته خانم امیری، نماینده‌گان جامعه هزاره از جهان می‌خواهند که این خشونت را به رسمیت بشناسد و برای جلوگیری از حملات آینده، طالبان را تحت فشار قرار دهد.

او در دیدار با شماری از بانوان افغانستان در لندن گفته است: «تا زمانی که طالبان به تعهدات خود به مردم افغانستان عمل نکنند، هیچ‌گونه عادی‌سازی روابط با این گروه وجود نخواهد داشت.»

بانو امیری در ادامه گفته است که با نماینده فرقه مذهبی احمدیان و برخی گروه‌های جنسی ‌فوق‌العاده آسیب‌پذیر دیدار کرده و در مورد اقدامات بشردوستانه و پناهنده‌گی آنان گفت‌وگو کرده است.

۲۵۰ مورد حمله هدف‌مند علیه هزاره‌ها ثبت شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد